1. Położenie
  2. Historia
  3. Innowacje
  4. Kontakt


POZNAJ NA DOBRE SZCZECIN

Szczecin Floating Garden 2050 – marka miasta - w 2007 r. Szczecin podjął decyzję stworzenia profesjonalnej marki miasta i długofalowej strategii zarządzania nią. Tak narodził się projekt „Szczecin Floating Garden 2050”. Logo Szczecin Floating Garden 2050 Nowa marka miasta (ang. floating garden po polsku oznacza „pływający ogród”) osadza się na założeniu, że rozwój Szczecina trzeba oprzeć na atutach, które miastu zostały „dane” - zwrócić się ku wodzie, postawić na ekologię, połączyć w sobie zalety metropolii, a jednocześnie miejsca, które nie przytłacza i życie w nim nie wiąże się z wieloma mankamentami współczesnych miast. Marka miasta i wieloletnia strategia jej wdrożenia to długofalowy proces obejmujący wiele poziomów: począwszy od stworzenia koncepcji marki, jej wizji i misji, poprzez opracowanie logo, spójnego systemu wizualnego miasta oraz systemu komunikacji. Strategia mówi o potrzebie i możliwościach zmiany skali działań w celu zagospodarowania wolnych lub zdegradowanych przestrzeni miasta. Do zabudowania wysp Śródodrza i innych fragmentów Szczecina można sięgać po najnowocześniejsze rozwiązania urbanistyczne, architektoniczne i technologiczne, a przy tym ocalić naturę, która jest w tym wyjątkowym miejscu wszechobecna.

Logo projektu
Zgodnie z założeniami marki Szczecin ma cel zbudować wyjątkowe miasto, pływający ogród do 2050 roku. To jest jednocześnie symbol wizji miasta, nazwa projektu, logo promocyjne, baza dla całego systemu identyfikacji wizualnej miasta - cztery w jednym. Wartości Otwartość - nie zamykamy się na innych, dopuszczamy i popieramy różnorodność, Wolność - przestrzeń do życia, do rozwoju biznesowego jak i duchowego, wolność to także pochwała przedsiębiorczości i kreatywności Szacunek dla ludzi i przyrody - harmonia wzajemnych powiązań – jej dochowanie jest szczególnie istotne w „zielonym” mieście, które planuje swój intensywny rozwój. Fundamenty strategiczne Wizja: Floating Garden. Misja: Szczecin połączy w sobie dynamikę i kreatywność metropolii oraz przestrzeń i spokój miejsca przyjaznego ludziom i naturze - nowoczesna metropolia nie musi przytłaczać. Cel: Celem marki Szczecin jest podźwignięcie siebie i całego regionu oraz zajęcie mocnej, centralnej pozycji w Pomeranii.





Wizualizacja zagospodarowania Międzyodrza. Zwycięski projekt w konkursie 'Łasztownia. Nowe Serce Miasta' (MAĆKÓW PRACOWNIA PROJEKTOWA)