POZNAJ NA DOBRE SZCZECIN
Szczecin Floating Garden 2050 – marka miasta - w 2007 r. Szczecin
podjął decyzję stworzenia profesjonalnej marki miasta i długofalowej
strategii zarządzania nią. Tak narodził się projekt „Szczecin Floating
Garden 2050”. Logo Szczecin Floating Garden 2050 Nowa marka miasta (ang.
floating garden po polsku oznacza „pływający ogród”) osadza się na
założeniu, że rozwój Szczecina trzeba oprzeć na atutach, które miastu
zostały „dane” - zwrócić się ku wodzie, postawić na ekologię, połączyć w
sobie zalety metropolii, a jednocześnie miejsca, które nie przytłacza i
życie w nim nie wiąże się z wieloma mankamentami współczesnych miast.
Marka miasta i wieloletnia strategia jej wdrożenia to długofalowy proces
obejmujący wiele poziomów: począwszy od stworzenia koncepcji marki, jej
wizji i misji, poprzez opracowanie logo, spójnego systemu wizualnego
miasta oraz systemu komunikacji. Strategia mówi o potrzebie i
możliwościach zmiany skali działań w celu zagospodarowania wolnych lub
zdegradowanych przestrzeni miasta. Do zabudowania wysp Śródodrza i
innych fragmentów Szczecina można sięgać po najnowocześniejsze
rozwiązania urbanistyczne, architektoniczne i technologiczne, a przy tym
ocalić naturę, która jest w tym wyjątkowym miejscu wszechobecna.
Logo projektu
Zgodnie z założeniami marki Szczecin ma cel zbudować wyjątkowe miasto,
pływający ogród do 2050 roku. To jest jednocześnie symbol wizji miasta,
nazwa projektu, logo promocyjne, baza dla całego systemu identyfikacji
wizualnej miasta - cztery w jednym. Wartości Otwartość - nie zamykamy
się na innych, dopuszczamy i popieramy różnorodność, Wolność -
przestrzeń do życia, do rozwoju biznesowego jak i duchowego, wolność to
także pochwała przedsiębiorczości i kreatywności Szacunek dla ludzi i
przyrody - harmonia wzajemnych powiązań – jej dochowanie jest
szczególnie istotne w „zielonym” mieście, które planuje swój intensywny
rozwój. Fundamenty strategiczne Wizja: Floating Garden. Misja: Szczecin
połączy w sobie dynamikę i kreatywność metropolii oraz przestrzeń i
spokój miejsca przyjaznego ludziom i naturze - nowoczesna metropolia nie
musi przytłaczać. Cel: Celem marki Szczecin jest podźwignięcie siebie i
całego regionu oraz zajęcie mocnej, centralnej pozycji w Pomeranii.